Wel eens gehoord van een landingspagina gehoord? Anders klinken de termen opt-in-pagina, salespage of inschrijfpagina je vast bekend in de oren. Het is een pagina op je website met maar één doel: je wilt dat je ideale klant zich inschrijft. 

Als voorbeeld neem ik even je gratis weggever. Je promoot je weggever op social media, een mailing, je blog etcetera en geeft de lezer daar de mogelijk om die meteen aan te vragen: via de landingspagina. 

Klinkt logisch en niet zo ingewikkeld, toch? 

Toch kun je de plank behoorlijk misslaan op zo’n landingspagina waardoor je klanten misloopt. En dat willen we niet! Daarom deel ik 9 tips met je waardoor je moeiteloos een killer van een landingspagina maakt. 

  1. Vermijd keuzestress.
    Je hebt maar één doel en dat is dat je ideale klant zich inschrijft voor je weggever. Je moet er dus voor zorgen dat er geen afleidingen zijn. Schakel zelfs je menu en footer uit.
  2. Maak een pakkende titel die de aandacht trekt.
    Dit is een van de eerste dingen die een bezoeker ziet op de pagina. Beschrijf in je headline wat het voordeel is voor de bezoeker om zich in te schrijven. De verleiding moet groot zijn.
  3. Benoem worstelingen en verlangens.
    Beschrijf helder en pakkend waar jouw ideale klant mee worstelt en naar verlangt (waar jij de oplossing voor biedt). Maak gebruik van bulletpoints.
  4. Benoem het resultaat.
    Beschrijf to the point en duidelijk wat die oplossing is. Waarom wordt het leven van jouw ideale klant beter door zich in te schrijven? Maak gebruik van bulletpoints.
  5. Maak een opvallende call to action.
    Dit kun je doen door het formulier een opvallende kleur te geven. Tip: voor een professionele look is het verstandig om in je huisstijlkleuren te blijven.
  6. Herhaal je call to action meerdere keren.
    Laat de CTA op meerdere plekken zien op de pagina. Misschien is je bezoeker al overtuigd na het lezen van de eerste zinnen. Anderen hebben nog wat langer nodig.
  7. Vertel wie jij bent.
    Er is natuurlijk een reden waarom jouw ideale klant per se van jou wil leren of met jou wil samenwerken. Het is dus heel belangrijk dat je ook jezelf laat zien op de landingspagina.
  8. Deel testimonials.
    Wie zijn jouw websitebezoeker voorgegaan die zich hebben ingeschreven? Waarom is het volgens hen een must om je in te schrijven? Hiermee creëer je nog meer vertrouwen.
  9. Zorg dat de pagina leesbaar is op mobiele apparaten.
    Houd er rekening mee dat veel bezoekers je landingspagina bekijken vanaf hun telefoon. Dan moet die natuurlijk wel goed leesbaar zijn.

Zit je al te wippen op je stoel uit enthousiasme om aan de slag te gaan? Of misschien heb je al een landingspagina en besef je dat die wel een upgrade kan gebruiken? 

Ga niet voor perfectie, maar ga het gewoon doen. De belangrijkste eerste stap is het lanceren van je pagina. Zie het als je eerste versie die alleen maar beter wordt. Pas als je de markt op gaat begint het échte werk namelijk. Testen, bijsturen en optimaliseren. Want uiteindelijk ga je natuurlijk voor het beste resultaat. 🙂

Laat je me weten in een reactie of mijn blog interessant is geweest voor je? 

 

Meer lezen?

Wat kan ik voor je doen?

Wat kan ik voor je doen?

Wil je e-mailmarketing zelf onder de knie krijgen of word je al helemaal kriegel bij het idee? Ik kan je in beide gevallen helpen.

Lees meer

Pin It on Pinterest

Share This